Přejít k hlavnímu obsahu

Enviromentální vzdělávání a výchova

Soulad člověka s životním prostředím

O co usilujeme

 

  • rozvíjíme vnímavost a citlivost dětí k přírodě a světu v němž žijeme
  • utváříme pozitivní vztah dětí k sobě, druhým, přírodě a světu
  • rozvíjíme logické myšlení, jazykové a řečové schopnosti, samostatnost a zdravé sebevědomí dětí
  • vedeme děti k tomu, že jídlo, voda a další zdroje jsou vzácné a neplýtváme jimi
  • snažíme se, aby z dětí vyrostli aktivní lidé, kterým záleží na světě

Jak na to jdeme

 

  • pozorování – děti projevují spontánní zájem o vše živé
  • experiment – nabízejme pokusy, aby získaly praktické zkušenosti
  • otázky – ptejme se a hledejme odpovědi společně
  • počítání, měření, vážení – rozvíjejme předmatematické představy
  • přírodovědecké procházky – poznávejme okolí
  • výchova prací – zapojujme do činností spojených s úklidem
  • kontakt se zvířaty – podílejme se na péči o ně
  • kontakt s přírodninami – poznávejme všemi smysly
  • hudba přírody – ventilujme emoce vhodným způsobem
  • dramatická výchova – vyjadřujme emoce, vztahy a chování
  • výtvarná výchova – nechme se inspirovat
  • slavnosti – připomínejme si moudrost předků