Enviromentální vzdělávání a výchova
Soulad člověka s životním prostředím
O co usilujeme
- rozvíjíme vnímavost a citlivost dětí k přírodě a světu v němž žijeme
- utváříme pozitivní vztah dětí k sobě, druhým, přírodě a světu
- rozvíjíme logické myšlení, jazykové a řečové schopnosti, samostatnost a zdravé sebevědomí dětí
- vedeme děti k tomu, že jídlo, voda a další zdroje jsou vzácné a neplýtváme jimi
- snažíme se, aby z dětí vyrostli aktivní lidé, kterým záleží na světě
Jak na to jdeme
- pozorování – děti projevují spontánní zájem o vše živé
- experiment – nabízejme pokusy, aby získaly praktické zkušenosti
- otázky – ptejme se a hledejme odpovědi společně
- počítání, měření, vážení – rozvíjejme předmatematické představy
- přírodovědecké procházky – poznávejme okolí
- výchova prací – zapojujme do činností spojených s úklidem
- kontakt se zvířaty – podílejme se na péči o ně
- kontakt s přírodninami – poznávejme všemi smysly
- hudba přírody – ventilujme emoce vhodným způsobem
- dramatická výchova – vyjadřujme emoce, vztahy a chování
- výtvarná výchova – nechme se inspirovat
- slavnosti – připomínejme si moudrost předků