Dnešní děti vyjdou ze školy 2l.století. Akcent na samostatnost a tvořivost dítěte počítá s tím, že u nás získané poznatky – vlastnosti mu umožní nové, neznámé nároky v budoucnu zvládnout a vyrovnat se s nimi.
Výchovně vzdělávací program bude realizován ve třídách smíšených věkových skupin, dle osobnostně orientovaného modelu předškolního vzdělávání a zaměřujeme se na posílení estetických složek předškolní výchovy.
ŠVP – „Od podzimu do léta učíme se od světa“
Dítě bude dosahovat v tomto procesu nových zkušeností v průběhu výchovně vzdělávacího procesu
- vlastním výkonem,
- dle svých schopností,
- individuálním stylem.
Kurikulum naší školy bude vycházet z osobnostního přístupu.
Vzdělávací cíle:
- napomáhat sociálnímu vývoji,
- výchova ke zdravému životnímu stylu (projekt dětský úsměv),
- důraz na celkový citový, morální a charakterový vývoj.
Prostředky: činnost, tvořivost, rozvoj individuality dítěte, nezávaznosti, zájmy – široká nabídka.
Výběr a struktura cílů bude s ohledem na věkové a individuální zvláštnosti a podmínky konkrétní skupiny dětí realizována učitelkami ve třídách pomocí situačních plánů – projektů „šitých na míru“, podle potřeb a zájmu dětí v dané skupině.
Při realizaci projektů ve smíšené věkové skupině všech tříd, bude hojně využíváno her, tvorby aktivního – podnětného, živého a radostného prostředí.
ZÁVĚR:Snahou realizovat obsah – cíle tohoto výhledového plánu je připravit dítě odcházející z naší mateřské školy s internátní péčí na úspěšné převzetí rolí ve společnosti, až bude jednou dospělé. Aby:
- pochodilo a orientovalo se v současném světě,
- chápalo druhé, ale pochopilo i samo sebe,
- vědělo, co je zodpovědné,
- stalo se samostatným.